diumenge, 25 de maig del 2014

Alejandro Alcazar "El noi del cub de rubik"

l'Alejandro Alcazar un noi de 15 anys que va a la classe de 3r B en
 l' institut Puigvert li agrada molt el cub de Rubik i es molt bo fent el cub de rubik que els fa aproximadament en 30 segons.

El cub de Rubik és un trencaclosques mecànic inventat el 1974 per l'escultor i professor d'arquitectura hongarès Ernő Rubik
Originalment Ernő Rubik el va anomenar "Cub màgic", però va ser reanomenat a "Cub de Rubik" per Ideal Toys, empresa que també el va llicenciar i vendre el 1980. El mateix any va guanyar el premi Joc de l'Any (Spiel des Jahres). És el joc més venut del món, amb més de 300.000.000 exemplars venuts el 2005.
En un cub de Rubik clàssic, cada una de les sis cares està recoberta per 9 adhesius, de sis colors diferents (tradicionalment blanc, vermell, blau, taronja, verd i groc).

-Com i quan vas començar a fer cubs de Rubik?
  Un dia, m'avorria i vaig començar a fer-lo. 
Exactament no ho sé. 

-Quin és el teu millor temps fent el cub de Rubik?
  17 segons, només m'ha sortit un cop

-Perque t'agrada el cub de rubik?
  Perque m'entretinc, és bo per al cervell i ho puc fer en qualsevol lloc.

-Quan utilitzes el cub de Rubik?
  Quan m'avorreixo, per exemple entre classe i classe.  

-T'agradaria presentar-te a algun concurs de Rubik?
  No tinc gaire interàs a destacar,  només a passar-m'ho bé encara que potser en el futur m'hi presentaré.

-Has fet algun cub de Rubik que tingui una altra forma diferent?
  A part dels cubs he fet piràmides i dodecaedre.

-Quan siguis mes gran seguiràs fent cubs de rubik?
  Si tinc temps segurament sí.


             cub de rubik
                                        





                       esfera de rubik

          









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada