diumenge, 25 de maig del 2014

COMÈNIUS: Una experiencia a Alemanya

El Còmenius és un programa per fer intercanvis amb altres escoles d'altres països. Aquest any han escollit 9 alumnes de segon de la ESO per fer un intercanvi a Alemanya. Ens han acollit unes famílies a casa seva, per conviure una setmana amb elles.

Vam arribar a l'aeroport de Barcelona a dos quarts de sis del mati per agafar l'avió a les set del matí amb destí Múnic.

Quan vam arribar les famílies estaven esperant-nos a l'aeroport de Munic. 
Anaven en parelles en un cotxe i ens van porta a un hotel on ens vam trobar totes les altres famílies. 
Jo anava al cotxe amb l'Ezequiel i ens portava a l'hotel el pare de l'alemany d'ell.

Quan vam arribar a l'hotel estaba la família de la meva alemanya que es deia Lea. Ens vam presentar i vam anar a casa. 
A la tarda vam anar a fer una volta per Bobingen i ens vam trobar els seus amics. Després al arribar a casa vam sopar, i vam anar a dormir.

Tots el dies ens aixecàvem a les 6:40h i anàvem a l'escola i fèiem algunes classes. Despres vam visitar diferents ciutats, com  ara: Ausgburg, Munic, i vam visitar el meravellós castell de  Neuschwanstein que està a Austria. 
També ens deixaven temps lliure per fer compres per nosaltres o per les famílies. 

Vam estar tota la semana fins el divendres visitant llocs, menys el dissabte que vaig anar amb la Lea a un centre comercial, per comprar roba i acabar de comprar el regals.

El diumenge quan em vaig aixecar, vaig preparar-me la maleta, vaig dinar i vam anar direccio al aeroport.

Vam agafar l'avió a les 4:20 i vam arribar a Barcelona a les 6h. 

M'ha agradat molt el respecte que tenen en el col·legi i amb les famílies, les cases, els dinars sobretot la pasta, que anaven tot el dia sense sabates entre altres coses.

Cada matí llegien el diari i feien sudokus durant mitja hora.
Les classes duraven 3 quarts d'hora i era cuina era una assignatura optativa.

Tornaria a repetir aquesta experiència perquè m'ha agradat molt i desconnectes.

Andrea. 




A l'avió amb la Paula i l'Ona







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada