dimecres, 30 de novembre del 2016

EL RECICLATGE

Per què és important reciclar? 

reciclar és important perquè ajuda al medi ambient del nostre planeta, ja que en els últims anys el nostre planeta s'ha estat contaminant per culpa nostra, que no som conscients del dany que estem causant-li al nostre planeta en no reciclar i embrutar. Aquest dany no només té conseqüències per al nostre planeta, sinó també per a nosaltres, ja que a llarg termini aquesta contaminació va a acabar amb la nostra capa d'ozó i quedarem sense protecció en contra dels RAIGS UV o RAIGS SOLARS.

Què és el reciclatge? 

El reciclatge és un procés amb l'objectiu de convertir deixalles en nous productes o en matèria per a la seva posterior utilització.

Què és un punt verd?

Els punts verds serveixen per desfer-nos dels residus que no podem llençar als contenidors que trobem al carrer. Utilitzant els punts verds contribuïm a millorar el procés de reciclatge i ajudem a preservar el medi ambient.

Què es llença al contenidor groc?

plàstics (ampolles, terrines, bosses, safates, etc.), de llaunes (begudes, conserves, etc.)
Què es llença al contenidor blau?
els envasos de cartró (caixes, safates, etc.), així com els diaris, revistes, papers d'embolicar, propaganda, etc.

Què es llença al contenidor verd?

flascons de medicaments, ulleres, gerros i tasses, pisa, llunes d'automòbils, porcellana o ceràmica, taps, xapes o tapes dels propis pots o ampolles de vidre, tubs i fluorescents.





Què es llença al contenidor gris?

S'hi dipositen la resta de residus que no tenen cabuda en els grups anteriors.
És orgànic.

Què es llença al  contenidor marró?

Restes de carn, peix, pa, fruita, verdura, marisc i fruita seca, closques d'ou, taps de suro, bosses d'infusió, marro del cafè, paper de cuina i tovallons tacats d'oli, restes de jardineria, etc.

Paula i Natalia


BULLYING

Es produeix per l'exposició d'un alumne, de forma repetida i durant un temps, a accions negatives que porta a terme un altre o altres alumnes, destacant-ne la continuïtat en el temps, el desequilibri de poder i el desig conscient de ferir, tant de manera física com verbalment, o procedint a l'exclusió social.

Aquest assetjament, en general, succeeix en llocs on no hi ha adults supervisant. Això pot passar dins o al voltant de l'escola, encara que això passa més sovint a les classes d'educació, en llocs apartats, vestíbuls, lavabos, en autobusos escolars, en parades d'autobús o classes que requereixen grups de treball i activitats extraescolars. L'assetjament escolar a vegades consisteix en un grup d'estudiants que s'aprofiten i aïllen un alumne en particular i es guanyen la lleialtat dels curiosos que volen evitar convertir-se en la pròxima víctima. L'assetjament també pot ser perpetrat pels professors i el mateix sistema escolar.

Entre un 5 i un 10% dels alumnes d'entre 10 i 15 anys pateix assetjament escolar greu a Espanya, una situació que s'hauria de fer front, segons els especialistes, amb un sistema educatiu que promogui la convivència a les aules.



Paula, Ari, Natalia

CARNESTOLTES

Ja s'apropa el carnaval i com cada any hem de preparar la festa .

Un dels elements més importants a l’institut d’aquesta festa tradicional, són les disfresses, per això des de la revista digital us convidem a participar en un concurs de disfresses que hem organitzat, en el qual, els tres guanyadors obtindran una bossa de llaminadures. Si esteu interessats en participar és molt fàcil, l'únic que heu de fer és penjar una foto vostra disfressats a instagram amb el hastag: #carnavalpuigvert i comenteu el vostre nom i curs. 
Per saber els guanyadors mireu el següent article a la revista digital en la qual anunciarem els tres afortunats guanyadors dels següents premis: a la disfressa més original, la més treballada i la més divertida.

 Ànims i participeu, que així farem la festa més divertida!


Lluna i Pol



dilluns, 28 de novembre del 2016

LA MERCÈ

Què és la Mercè? Què fan?

La Mercè és la festa major de tot el món des de l'any 1902. L'Ajuntament de la ciutat realitza per primera vegada un programa d'actes extraordinaris que ofereix un ampli ventall d'activitats, concerts, representacions i infinitat d'actes lúdics i culturals, la majoria dels quals es fan al carrer i de manera totalment gratuïta i fan propostes per a tots els gustos i totes les edats, destacant el castells a la plaça de Sant Jaume.
Durant les festes de la Mercè, els carrers de Barcelona s'omplen d'espectacles de foc, diables i correfocs, el bestiari medieval de Barcelona, de gegants i capgrossos, de concerts gratuïts, de malabaristes, de funàmbuls, de conta contes, castellers i moltes més coses. Destaquem també el Barcelona Acció Musical, el festival de música independent, i el Barcelona Arts de Carrer, un festival de teatre, música i dansa a l'aire lliure molt suggeridor, la popular Gimcana de la Mercè i el clàssic concurs de fotos, laFotoMercè.

Quin origen té?

La Mercè té el seu origen en una commemoració d'origen religiós que se celebra en reconeixement de la protecció que atorga la Mare de Déu de la Mercè a la ciutat de Barcelona.


Michell Hernández i Kristina Benkovskaya

ENTREVISTEM ALS NENS DE PRIMER D'ESO

Preguntes i Respostes:

Com et vas sentir quan vas passar de primària a secundària?
       
      Cristina: Molt malament.
      Rocío: Molt nerviosa.
      Aitana: Contenta però amb por.
      Hamza : Molt content. 
      Alex: Bé.
      Adrián: Molt bé.


2. Quins canvis vas trobar de la primària a la secundària?
    
    Cristina: És un canvi més dificil.
    Rocío: Canvis d’horari.
    Aitana: Hi ha molta gent.
    Hamza:Hi ha molta gent.
    Alex: És més difícil.
    Adrián: Que la gent és més tímida.
  

3.L'institut és com et pensaves?

   Cristina: És més avorrit.
   Rocío: No ho sé, perquè mai m’ho he imaginat.
   Aitana: No perquè creia que tot es feia en la mateixa classe.
   Hamza: No. 
   Alex: No perquè pensava que era més dur.
   Adrián: No.


4. Et fan treballar més que a primària?

   Cristina: Sí, molt més.
   Rocio: Sí.
   Aitana: Sí, molt més. 
   Hamza: Sí, una mica més.
   Alex: Sí. 
   Adrián: Sí.
  

5. T’agraden les matèries? I els profes?

   Cristina: No, els professors són avorrits i les matèries són difícils .
   Rocío: Els profes sí, perquè són simpàtics, i les matèries una mica.
   Aitana: Sí.
   Hamza: No m’agraden els profes; les matèries, sí.
   Alex: Aguns profes sí m’agraden; les materies, no.
   Adrián: Alguns.


   6. Els teus amics de primària van a aquest institut?

   Cristina: No.
   Rocío: Alguns.
   Aitana: Alguns.
   Hamza: Sí, tots.
   Alex: Alguns.
   Adrián: No tots


7. Et sents còmode amb els nous companys?

   Cristina: sí, molt.
   Rocío:  Sí, perquè són molt acollidors. 
   Aitana: Sí, molt.
   Hamza: A vegades.
   Alex:  Amb alguns.
   Adrián: No.


Lubna Annouhi i Fanny Galeas


dimecres, 23 de novembre del 2016

HALLOWEEN


 Halloween és una festivitat tradicional heretada de les celebracions d'origen celta que s'ha estès ràpidament arreu del món. Fa molts segles a la bretanya escosesa i Irlanda, el dia 31 d’octubre se celebra la festivitat de Samhain que coincideix amb el darrer dia de l'any segons els antics calendaris que la paraula gaèlica "Samhain" literalment vol dir "final de l'estiu". El dia que celebraven Samhain era, per tant, el dia de cap d’any . Samhain era el déu dels morts. Algunes fonts indiquen que en aquella època, s'encenien grans fogueres sobre les muntanyes per foragitar els esperits malignes. També es creia que les ànimes dels morts visitaven les seves antigues cases per intentar trobar un cos on habitar, i anaven acompanyades de bruixa i esperits. Per això no s'encenia cap llum a les cases, i la gent es vestia com a bruixes o dimonis per tal que cap ànima volgués habitar el seu cos.
Amb l'arribada del cristianisme es va establir el primer dia de novembre  com a  Dia de  tots Sants. Moltes de les tradicions de Halloween es varen convertir en jocs infantils que els immigrants irlandesos portaren als Estats Units en el segle XIX. A partir d'aquí, la tradició, per la colonització cultural dels Estats Units d’America és va començar a estendre a la resta del món, i fins i tot ha arribat a absorbir els costums que portava associats el Dia De Tots Sants, passant alguna de les seves tradicions a la vigília.
Una de les tradicions més estesa és la del trick or treat (literalment, "broma o regal"). Els nens, disfressats per a l'ocasió, van de casa en casa demanant petits regals, com llaminadures (o, en algunes cultures, diners) fent la pregunta «trick or treat?». El trick («broma») és una lleu amenaça de dur a terme alguna trapelleria contra els propietaris de la casa si no es dóna cap treat («regal»).


Lubna Annouhi i Fanny Galeas




dimecres, 16 de novembre del 2016

QUÈ FAS QUAN SURTS DE L'INSTITUT? Entrevista a alumnat de 1r, 2n, 3r i 4t d'ESO


 1- On dines, a casa teva, al centre, a casa d’algun familiar…?

(...): A casa d’un familiar.

{...}: A casa meva.
[...]: A casa meva perquè sempre hi ha algú.
“...”: A casa de la meva àvia.
*...*: A casa meva.

2- Quan acabes de dinar què fas?


(...): Els deures.

{...}: Faig els deures i després llegeixo.
[...]: Dormir sempre.
“...”: Vaig a la biblioteca a fer els deures.
*...*: Deures.

3- Tens molt temps lliure per les tardes?

(...): Sí.
{...}: Sí.
[...]: Sí, però faig extraescolars.
“...”: No.
*...*: Sí.

4- Fas alguna activitat extraescolar? Si es així, quina? I amb quina franja horària?


(...): Futbol de 18:30h-19:30h

{...}: Futbol de 18:00h-20:00h.
[...]: Futbol 1h i 15min.
“...”: Sí, flamenc i hip hop.
*...*: No

5- Passes les tardes sol/a a casa? Si es així, ho portes bé?


(...): No, amb el meu pare, la meva mare i la meva àvia.

{...}:  No, jo estic amb els meus pares.
[...]: No, sol no.
“...”:  No, amb el meu amic.
*...*: No, no.

6- Tens germans més petits? Els vas a buscar a l’escola?


(...): Tinc una germana de 7 anys i vaig a les 16:30h a buscar-la a l’escola.

{...}: No, jo tinc un bessó.
[...]: Visc amb  dues cosines, una va aquí a l'institut i fa ESO i l’altra més petita a vegades sí que la vaig a buscar a l´escola perquè els meus oncles treballen.
“...”:  Sí, al col·legi.
*...*: No.

7- Més o menys a quina hora sopes?


(...): De 21:00h-21:30h

{...}: A les 21:00h
[...]: Sobre les 22:00h
“...”: A les 22:00h-22:30h
*...*: A les 23.00h

8- Sopes sol o amb la teva família?


(...): Amb la meva família.

{...}: Amb la meva família.
[...]: Amb la meva família.
“...”: Amb la meva família.
*...*: Sola.

9- Després de sopar què fas, llegeixes, estàs amb el mòbil, veus la televisió...?


(...): Llegeixo i després estic amb el mòbil.

{...}: Veure la tele.
[...]: Estic una estona amb el mòbil i després marxo a dormir.
“...”: Llegeixo i me'n vaig a dormir.
*...*: Estic amb el mòbil.

10- A quina hora marxes a dormir?


(...): A les 22:00h.

{...}: A les 22:00h.
[...]: Sobre les 23:00h-23:30h perquè si no pel matí m'adormo.
“...”: A les 00:00h més o menys.
*...*: A la 1:00h.


Gemma i Mar