dimecres, 11 de juny del 2014
CREADORS EN RESIDÈNCIA: sortida a l'HANGAR
El dilluns 2 de Juny, els alumnes de Creadors en Residència del curs 2013-14, juntament amb el nostre artista, Jaume Ferrete, i amb un col·laborador de la Azotea, vam anar a l'Hangar, un centre obert, que ajuda els artistes i creadors a la producció d'arts visuals.
Quan vam arribar-hi, ens vam fer una petita explicació sobre el que es l'hangar i sobre com s'hi treballa allà.
Ens van explicar que els artistes lloguen uns petits espais els quals poden treballar les seves creacions.
Més tard, varem veure una mica tot l'edifici, aleshores el nostre artista en Residencia. Ens va portar a veure dos d'aquests espais, on treballen dos companys seus.
Finalment, vam anar a un plató i allà vam acabar de definir el que faríem a la nostra ultima "performance" que van fer el dimarts, 3.
Ara us mostrem unes fotografies del que van fer al llarg del dia:
dimecres, 4 de juny del 2014
TELEDUCA: EXPEDITION BERUFE
|
Què és el projecte "expedició de professions" ?
És un projecte de fer programes educatius sobre les diferents professions , que ve del Consorci d'Educació de Barcelona i del Centre de Recursos Pedagògics
Quan ho van enregistrar?
al segon trimestre
Hi participaran mes alumnes d'altres centres?
Encara no, van ser els primers.
Quan sortirà a la tele?
26/06/14
Com va ser la feina?
Van anar a veure diferents feines, cossos de seguretat, pediatra, mestres d'educació infantil i primaria,i un emprenedor de fisioteràpia i psicologia.
En quà va consistir el rodatge ?
En fer una tria de professions que els interessava i fer un reportatge televisiu per a un canal educatiu alemany.

Ha estat una experiència fantàstica que es repetirà ben aviat
Ha estat una experiència fantàstica que es repetirà ben aviat
diumenge, 1 de juny del 2014
MONTPELLIER
Els alumnes de l'optativa de francès han pogut conèixer una mica més la cultura francesa.
Van anar de viatge a Montpellier acompanyats de Rosa Vidal i Dolors Picas (professora de francès)i van poder practicar l'idioma.
dimecres, 28 de maig del 2014
NIT de BRUIXES: la Pel·lícula.
Marta Martínez, una alumna de 2n de Batxillerat va fer aquesta pel·lícula "Nit de bruixes" com a part del seu treball de recerca.
Li interessa el món de la comunicació audiovisual i les narratives transmèdies.
diumenge, 25 de maig del 2014
Alejandro Alcazar "El noi del cub de rubik"
l'Alejandro Alcazar un noi de 15 anys que va a la classe de 3r B en
l' institut Puigvert li agrada molt el cub de Rubik i es molt bo fent el cub de rubik que els fa aproximadament en 30 segons.
-Com i quan vas començar a fer cubs de Rubik?
Un dia, m'avorria i vaig començar a fer-lo.
Exactament no ho sé.
-Quin és el teu millor temps fent el cub de Rubik?
17 segons, només m'ha sortit un cop
-Perque t'agrada el cub de rubik?
Perque m'entretinc, és bo per al cervell i ho puc fer en qualsevol lloc.
-Quan utilitzes el cub de Rubik?
Quan m'avorreixo, per exemple entre classe i classe.
-T'agradaria presentar-te a algun concurs de Rubik?
No tinc gaire interàs a destacar, només a passar-m'ho bé encara que potser en el futur m'hi presentaré.
-Has fet algun cub de Rubik que tingui una altra forma diferent?
A part dels cubs he fet piràmides i dodecaedre.
-Quan siguis mes gran seguiràs fent cubs de rubik?
Si tinc temps segurament sí.
cub de rubik
esfera de rubik
l' institut Puigvert li agrada molt el cub de Rubik i es molt bo fent el cub de rubik que els fa aproximadament en 30 segons.
El cub de Rubik és un trencaclosques mecànic inventat el 1974 per l'escultor i professor d'arquitectura hongarès Ernő Rubik.
Originalment Ernő Rubik el va anomenar "Cub màgic", però va ser reanomenat a "Cub de Rubik" per Ideal Toys, empresa que també el va llicenciar i vendre el 1980. El mateix any va guanyar el premi Joc de l'Any (Spiel des Jahres). És el joc més venut del món, amb més de 300.000.000 exemplars venuts el 2005.
Originalment Ernő Rubik el va anomenar "Cub màgic", però va ser reanomenat a "Cub de Rubik" per Ideal Toys, empresa que també el va llicenciar i vendre el 1980. El mateix any va guanyar el premi Joc de l'Any (Spiel des Jahres). És el joc més venut del món, amb més de 300.000.000 exemplars venuts el 2005.
En un cub de Rubik clàssic, cada una de les sis cares està recoberta per 9 adhesius, de sis colors diferents (tradicionalment blanc, vermell, blau, taronja, verd i groc).
Un dia, m'avorria i vaig començar a fer-lo.
Exactament no ho sé.
-Quin és el teu millor temps fent el cub de Rubik?
17 segons, només m'ha sortit un cop
-Perque t'agrada el cub de rubik?
Perque m'entretinc, és bo per al cervell i ho puc fer en qualsevol lloc.
-Quan utilitzes el cub de Rubik?
Quan m'avorreixo, per exemple entre classe i classe.
-T'agradaria presentar-te a algun concurs de Rubik?
-Has fet algun cub de Rubik que tingui una altra forma diferent?
A part dels cubs he fet piràmides i dodecaedre.
-Quan siguis mes gran seguiràs fent cubs de rubik?
Si tinc temps segurament sí.
cub de rubik
esfera de rubik

COMÈNIUS: Una experiencia a Alemanya
El Còmenius és un programa per fer intercanvis amb altres escoles d'altres països. Aquest any han escollit 9 alumnes de segon de la ESO per fer un intercanvi a Alemanya. Ens han acollit unes famílies a casa seva, per conviure una setmana amb elles.
Vam arribar a l'aeroport de Barcelona a dos quarts de sis del mati per agafar l'avió a les set del matí amb destí Múnic.
Quan vam arribar les famílies estaven esperant-nos a l'aeroport de Munic.
Anaven en parelles en un cotxe i ens van porta a un hotel on ens vam trobar totes les altres famílies.
Jo anava al cotxe amb l'Ezequiel i ens portava a l'hotel el pare de l'alemany d'ell.
Quan vam arribar a l'hotel estaba la família de la meva alemanya que es deia Lea. Ens vam presentar i vam anar a casa.
A la tarda vam anar a fer una volta per Bobingen i ens vam trobar els seus amics. Després al arribar a casa vam sopar, i vam anar a dormir.
Tots el dies ens aixecàvem a les 6:40h i anàvem a l'escola i fèiem algunes classes. Despres vam visitar diferents ciutats, com ara: Ausgburg, Munic, i vam visitar el meravellós castell de Neuschwanstein que està a Austria.
També ens deixaven temps lliure per fer compres per nosaltres o per les famílies.
Vam estar tota la semana fins el divendres visitant llocs, menys el dissabte que vaig anar amb la Lea a un centre comercial, per comprar roba i acabar de comprar el regals.
El diumenge quan em vaig aixecar, vaig preparar-me la maleta, vaig dinar i vam anar direccio al aeroport.
Vam agafar l'avió a les 4:20 i vam arribar a Barcelona a les 6h.
M'ha agradat molt el respecte que tenen en el col·legi i amb les famílies, les cases, els dinars sobretot la pasta, que anaven tot el dia sense sabates entre altres coses.
Cada matí llegien el diari i feien sudokus durant mitja hora.
Les classes duraven 3 quarts d'hora i era cuina era una assignatura optativa.
Tornaria a repetir aquesta experiència perquè m'ha agradat molt i desconnectes.
Andrea.
Vam arribar a l'aeroport de Barcelona a dos quarts de sis del mati per agafar l'avió a les set del matí amb destí Múnic.
Quan vam arribar les famílies estaven esperant-nos a l'aeroport de Munic.
Anaven en parelles en un cotxe i ens van porta a un hotel on ens vam trobar totes les altres famílies.
Jo anava al cotxe amb l'Ezequiel i ens portava a l'hotel el pare de l'alemany d'ell.
Quan vam arribar a l'hotel estaba la família de la meva alemanya que es deia Lea. Ens vam presentar i vam anar a casa.
A la tarda vam anar a fer una volta per Bobingen i ens vam trobar els seus amics. Després al arribar a casa vam sopar, i vam anar a dormir.
Tots el dies ens aixecàvem a les 6:40h i anàvem a l'escola i fèiem algunes classes. Despres vam visitar diferents ciutats, com ara: Ausgburg, Munic, i vam visitar el meravellós castell de Neuschwanstein que està a Austria.
També ens deixaven temps lliure per fer compres per nosaltres o per les famílies.
Vam estar tota la semana fins el divendres visitant llocs, menys el dissabte que vaig anar amb la Lea a un centre comercial, per comprar roba i acabar de comprar el regals.
El diumenge quan em vaig aixecar, vaig preparar-me la maleta, vaig dinar i vam anar direccio al aeroport.
Vam agafar l'avió a les 4:20 i vam arribar a Barcelona a les 6h.
M'ha agradat molt el respecte que tenen en el col·legi i amb les famílies, les cases, els dinars sobretot la pasta, que anaven tot el dia sense sabates entre altres coses.
Cada matí llegien el diari i feien sudokus durant mitja hora.
Les classes duraven 3 quarts d'hora i era cuina era una assignatura optativa.
Tornaria a repetir aquesta experiència perquè m'ha agradat molt i desconnectes.
Andrea.
A l'avió amb la Paula i l'Ona
dimecres, 14 de maig del 2014
Entrevista escacs
He fet aquesta entrevista per donar conèixer que hi ha un taller a l'hora del pati, com funciona el taller. El taller és de l'escacs (un joc de taula). Aquest taller lo fa el nostre professor d'E. F, Adolf Palomares.
I ara us explicaré tot sobre aquest taller.
Per què has volgut fer el taller d’escacs a l’hora del pati?
Perquè és un esport mental que m'agrada i m'agrada fer-lo conèixer als alumnes
Quins alumnes són els encarregats dels escacs?
Al principi n'hi havien, però ara es fa espontàniament.
Quins alumnes són els encarregats dels escacs?
Al principi n'hi havien, però ara es fa espontàniament.
Per què has elegit escacs i no un altre joc de taula?
Perquè els escacs és un esport que millora la memòria i la intel·ligència.
Hi participa molta gent?
Sí, sobretot alumnes de 1r i 2n d'ESO.
Qui va tenir la idea de fer aquest taller?
Hi participa molta gent?
Sí, sobretot alumnes de 1r i 2n d'ESO.
Qui va tenir la idea de fer aquest taller?
La idea és meva, ho faig voluntàriament.
Es fa tots els dies aquest taller?
Es fa tots els dies aquest taller?
De dilluns fins a dijous.
El material és de l'institut o us l'han deixat?
De l'institut, hi ha 8 taulers.
El material és de l'institut o us l'han deixat?
Què preteneu amb aquests taller?
Donar conèixer els escacs i gaudir del temps lliure del pati d'una altra manera.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)