dilluns, 7 d’abril del 2014

CREADORS EN RESIDÈNCIA

El passat dijous 3 d'abril es va fer la presentació del programa Creadors en Residència a la Capella del carrer Hospital de Barcelona. 

En aquest espai es van presentar les obres que els alumnes del curs 2012-2013 de diversos instituts van estar elaborant.
L'obra del nostre centre, Desalumnologia,  no es va poder presentar presencialment perquè està al centre, però sí que es va fer una acció que va comptar amb la presència d'alguns dels nostres alumnes.





Els alumnes elaborant la seva acció creativa.







Creadors EN RESiDÈNCiA als instituts de Barcelona és un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona i del Consorci d’Educació de Barcelona, ideat i realitzat en cooperació amb l’Associació A Bao A Qu. Les autoritats van fer la presentació del programa.






La nostra companya Mercè Gaja, professora encarregada del projecte en el nostre centre, va explicar la seva experiència des del punt de vista com a docent. 




Aquí veiem la directora del nostre centre, Montse Ciuró, parlant amb Mercè Gaja i l'artista resident, Luís Bisbe. 




El web del consorci recull aquesta presentació: 


divendres, 4 d’abril del 2014

FRANCESC MIRALLES


Hem tingut l'extraordinària sort de comptar amb la presència de Francesc Miralles, autor del llibre "El Quart Reich: el secret de Montserrat" que ha fet una xerrada per als alumnes de 4t d'ESO.



En Francesc ens ha explicat el procés de creació d'una obra literària i ha respòs les preguntes dels alumnes sobre la trama i els personatges del llibre.
I ha pogut veure el power-point col·laboratiu que han fet sobre el llibre. 







dijous, 3 d’abril del 2014

LUCES DE BOHEMIA de Valle- Inclán

Els alumnes de 4t del grup Alfa dirigits per Carmen Ramos han representat unes escenes de l'obra "Luces de Bohemia" De Valle-Inclán.
Ben aviat ens faran una altra sessió per a tots.

Aquí hi ha una mostra de la representació teatral.










dimecres, 2 d’abril del 2014

NOÈLIA GÓMEZ, psicopedagoga del centre.

Li hem fet una entrevista a la psicopedagoga del nostre institut, es diu Noèlia Gómez, és una professora molt simpàtica i molt amable, ajuda molt als alumnes.






Què vol dir ser psicopedagoga?
Barrega de tasca social i pedagogica amb social- educativa. 

T'agrada?
Sí. M'encanta. Perquè estic en contacte directe amb l'alumnat i fem tasques molt diverses. Em dóna la possibilitat de ajudar als nens i també ensenyar-los. Bàsicament es atenció i educació.

Quants anys portes a l'institut?
Aquest és el primer curs al Puigvert.

Quin es el teu càrrec?
Cap de departament d'Orientació.

Com ajudes els alumnes?
Depèn de les seves característiques. Escoltant, intentant entendre'ls i acompanyar-los quan van una mica perduts.

Quines actuacions fas ajudant als nens?
És molt important posar-te a la pell de l'altre persona, és a dir, empàtic, saber escoltar, i deixar que s'expliquin, i intentar ser objectiu.

Què fas amb els alumnes de 4?
Català de reforç, i l'orientació acadèmica i professional. Presa de decisions, suport a la tutoria. Projecte de diversificació curricular (AP34). Faig psicopedagoga del segon cicle de 3r i 4t.

Com creus que pots millorar la vida dels adolescents?
Us intento entendre a la vegada que us poso normes o límits. Un espai on poder-nos escoltar en els sentiments. Una altra forma de fer classe de la manera que ara és tradicional, amb grups més reduïts. I ajudar-vos molt en el que voleu.

Un altre dels seus càrrecs és encarregar-se dels alumnes que vigilen la biblioteca del centre. Han posat uns alumnes de 4t per tenir-la oberta més hores i que la puguem utilizar.


Per què heu decidit posar encarregats a la biblioteca?
Per donar serveis als alumnes i tenir més hores a la biblioteca oberta.

Ho feu en horaris de classe?
A les hores del pati:
Dilluns 2n pati, Dimarts 1r pati, Dimecres 2n pati, Divendres 1r pati.

Què fan els alumnes? Quins alumnes són?
Mantenir el silenci, que compleixin les normes, que no mengin a la biblioteca, que no xerrin molt...
Ho fan els alumnes de 4t d'ESO que estan fent l'assignatura d'orientació (AR) i s'han presentat voluntaris.

Andrea, Florència i Andrea

ARRIBA SANT JORDI

Com un altre any l'institut Dr.puigvert celebrarem la festa de Sant Jordi.
Pere Carulla que és professor de religió i català és l'encarregat d'organitzar totes les festes de l'institut.

Li hem fet una entrevista on explica el que farem a la festa que ell està organitzant.

- Com organitzaràs Sant Jordi?

Com l'any passat,activitat teatral i tallers.I l'AMPA organitzarà la xocolatada.

- Estàs content de poder organitzar les festes de l'institut?
Sí, però dóna molta feina i tambés  s'hi ha de buscar col·laboradors.

- Com vols que sigui la festa de Sant Jordi?
Participativa per a tots els alumnes, dinàmica i que els alumnes s'ho passsin bé.

- Com serà el lliurament dels premis per a les millors redaccions i dels poemes?
Cada un dels departaments: català, castella i anglès seleccionen als premiats dels treballs que han fet a cada matèria.
             
                                                       FELIÇ Sant Jordi
                               a tothom!!!

Jordi Folck


Va néixer a Reus, però passà part de la seva infantesa a Montbrió del Camp, fins que, per raons d'estudis, es traslladà a la capital del Baix Camp. Allà és on cursà el seu primer curs de fotografia i on començà les seves petites intervencions com a escriptor.

Aquest escriptor va venir al nostre institut el mes passat, perquè els nois i les noies de 1r d'eso van llegir un llibre un d'ell, 666 calaixos i li van fer unes quantes preguntes.



em fet unes entrevistes a uns nens de primer d' ESO que es van llegir el llibre 

1. Et va agradar el llibre de Jordi Folck?
     Sandra: Sí, era divertit i em va agradar molt
     Anna: Sí,  era molt entretingut
     Juan: Sí, em va agradar molt,va ser molt interessant
     Ivan: Sí, va estar molt bé. 

2. Et va agradar la xerrada que va fer? per què?
     Sandra: No, em va avorrir molt
     Anna: Sí, perquè va explicar coses molt interessants
     Juan: Sí, va ser interessant i molt divertit 
     Ivan: Sí, perque era molt simpàtic i interessant.

3.Com et va caure en Jordi Folck?
     Sandra: Molt bé
     Anna: Bé, m'agradava molt
     Juan: Bé era molt simpàtic
     Ivan: Normal era molt pesat.

4. Que li vau preguntar?
     Sandra: No ho sé. 
     Anna: Li vam preguntar d'on va sortir la seva afecció a escriure  
     Juan: no me'n recordo 
     Ivan: Res

5. Quina cosa et va agradar d'ell?
    Sandra: Era molt simpàtic i molt divertit
    Anna: El seu carisma i la seva intel:ligència
    Juan: Era intel·ligent 
    Ivan: Era molt simpàtic

6. Llegiries un altre llibre seu?
    Sandra: Sí, em va agradar molt
    Anna: Sí, em semblen entretinguts
    Juan: Sí ,m'agraden molt
    Ivan: Sí, em divertia molt

7. Voldries que tornés a fer una altra xerrada?
    Sandra: No, parla molt i agobia molt 
    Anna: Sí, perquè em va agradar
    Juan: No,parlava molt
    Ivan: No, no paraven de xerrar.


ei


                                     treball fet per: Andrés Cid, Adrià Cadenas i Carlos Gázquez








EL LABERINT D'HORTA

Els alumnes de Llengua Castellana de 1r de BATX, llatí de 4t d'ESO i l'optativa de Club de lectura de 1r d'ESO van anar al Parc del Laberint d'Horta.
Era l'antiga casa residencial de la família Desvalls i conserva tot el seu esplendor. És conegut, sobretot, pel seu gran jardí, que es divideix en dues parts: el jardí neoclàssic i el jardí romàntic.  



Van fer una visita guiada on vam poder gaudir del jardí i de tots elements escultòrics relacionats amb la mitologia clàssica.